Regulamin dostępu do portalu pacjenta Ginekologiczno-Położniczego
Szpitala Klinicznego im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu Medycznego
im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z Portalu
Pacjenta pod adresem https://erejestracja.gpsk.ump.edu.pl/ prowadzonego
przez Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu
Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, ul. Polna 33, 60-535
Poznań, wpisany do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji
Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych
Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego nr 0000002866, REGON 000288840.
SŁOWNIK POJĘĆ
1. Konto - podstrona Portalu, w ramach której
Pacjent ma możliwość dostępu do Usług świadczonych za pośrednictwem
Portalu;
2. Pacjent – osoba fizyczna, na rzecz
której Szpital świadczy usługi medyczne, działający samodzielnie
lub przez przedstawiciela ustawowego.
3. Portal Pacjenta - serwis internetowy prowadzony
przez Szpital, dostępny pod adresem
https://erejestracja.gpsk.ump.edu.pl/ za pośrednictwem którego
Pacjent może korzystać ze świadczonych na jego rzecz usług;
4. Regulamin - niniejszy regulamin dostępu do
Portalu Pacjenta Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny im. Heliodora Święcickiego U
Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu;
5. Szpital - Ginekologiczno-Położniczy Szpital
Kliniczny im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola
Marcinkowskiego w
Poznaniu, ul. Polna 33, 60-535 Poznań,
6. Usługa Portalu - usługa świadczona przez Szpital
drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za
pośrednictwem Portalu Pacjenta;
7. Użytkownik – pacjent, który korzysta lub zamierza korzystać z Usług Portalu.
DOSTĘP DO PORTALU PACJENTA
1. Użytkownik ma możliwość założenia na Portalu
Pacjenta indywidualnego Konta, za pośrednictwem którego możliwe
jest korzystanie z portalu.
2. W ramach Konta Użytkownik posiada autoryzowany dostęp do Usług świadczonych przez Szpital.
3. Konto można utworzyć za pośrednictwem Węzła
Krajowego lub bezpośrednio na Portalu Pacjenta wypełniając formularz
rejestracyjny, przy czym na podany przez Użytkownika podczas
rejestracji adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie utworzenia
konta zawierające link zwrotny, po kliknięciu którego konto
zostanie aktywowane.
4. Rejestrując się bezpośrednio na Portalu Pacjenta
należy potwierdzić tożsamość Użytkownika konta. Dokonać tego można
osobiście w placówce Szpitala lub wpisując wartość otrzymanego
(np. w laboratorium lub w poradni przyszpitalnej) jednorazowego kodu
oraz datę jego utworzenia. Potwierdzenie tożsamości jest czynnością
jednorazową, po której możemy już swobodnie korzystać ze
wszystkich funkcjonalności Portalu Pacjenta.
5. Użytkownik może zalogować się do Portalu Pacjenta
za pośrednictwem Węzła Krajowego lub wprowadzając nazwę
Użytkownika/e-mail oraz hasło. Trzykrotne, błędne wprowadzenie nazwy
użytkownika i/lub hasła spowoduje zablokowanie Konta na 10 minut. Po
tym czasie Użytkownik powinien ponownie wpisać kolejno poprawną nazwę
użytkownika oraz właściwe hasło do Konta.
6. Zmiany adresu e-mail Użytkownik może dokonać w Portalu Pacjenta w zakładce Konto użytkownika.
7. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za
udostępnianie hasła do Konta osobom trzecim. W przypadku powzięcia
informacji o przejęciu hasła należy bezzwłocznie je zresetować po
zalogowaniu się na Konto lub zgłosić zdarzenie za pośrednictwem emaila
euslugi@gpsk.ump.edu.pl.
8. W przypadku zapomnienia hasła należy je zresetować.
9. Z uwagi na fakt, że na adres e-mail podany przez
Użytkownika przekazywane są informacje dotyczące Konta, w tym możliwość
resetowania hasła, Szpital nie zaleca podawania adresu e-mail
współdzielonego przez pacjenta z osobami trzecimi, z uwagi na
ryzyko dostępu do jego danych przez osoby nieupoważnione. Użytkownik
ponosi wyłączną odpowiedzialność za sposób korzystania z
podanego przez Użytkownika adresu e-mail.
10. Podczas komunikacji pomiędzy placówką, a
pacjentem, wykorzystywany jest zabezpieczony kanał szyfrowanej
komunikacji.
11. Szpital zapewnia bezpieczne logowanie do Konta
wyłącznie przy użyciu narzędzi informatycznych udostępnionych na
stronie internetowej https://erejestracja.gpsk.ump.edu.pl/ . Należy
upewnić się czy adres w oknie przeglądarki jest poprawny
(https://erejestracja.gpsk.ump.edu.pl/ ). Do logowania do Konta nie
należy korzystać z żadnych linków przesłanych mailem oraz
aplikacji nieautoryzowanych przez Szpital. Szpital zaleca
niekorzystanie z tego typu narzędzi do połączeń z Portalem, ponieważ
mogą ono stanowić próbę wyłudzenia hasła dostępu do Konta, a w
konsekwencji umożliwić dostęp do danych medycznych Pacjenta przez osoby
nieuprawnione.
12. Szpital nie ponosi odpowiedzialności za przerwy
w udostępnianiu Konta wynikające z przyczyn niezależnych od niego i za
jakiekolwiek szkody, w tym też pośrednie wynikające z przerwy w
funkcjonowaniu Portalu Pacjenta wywołane koniecznością jego konserwacji
lub czynnikami niezależnymi od Szpitala.
OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z PORTALU
1. Szpital za pośrednictwem Portalu Pacjenta świadczy następujące Usługi:
a) umawianie na wizytę w poradni przyszpitalnej,
b) podgląd listy badań diagnostycznych oraz wizyt w pracowniach i w
poradniach przyszpitalnych zaplanowanych i wykonanych na rzecz Pacjenta,
c) dostęp do dokumentacji medycznej Pacjenta..
2. Korzystanie z usługi Portalu Pacjenta jest bezpłatne.
3. Dostęp do Usług Portalu wymaga zalogowania do Konta.
4. Pacjent może korzystać z Usług świadczonych za
pośrednictwem Portalu Pacjenta 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
5. Do korzystania z Portalu wymagane jest posiadanie
przez Użytkownika urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego
w przeglądarkę Internetową.
6. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania z
Portalu, zaleca się, aby urządzenie, z którego korzysta
Użytkownik w szczególności posiadało: system antywirusowy z
najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień; skuteczną
zaporę bezpieczeństwa (firewall); zainstalowane wszystkie dostępne
aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej,
które dotyczą bezpieczeństwa; oprogramowanie umożliwiające
odczyt plików w formacie PDF.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z
obsługą Portalu Pacjenta oraz informacja dotycząca plików
Cookies zostały zawarte w Polityce Prywatności Portalu Pacjenta.
2. Informacja dot. przetwarzania danych osobowych
pacjenta oraz (jeśli dotyczy) jego przedstawiciela ustawowego lub
opiekuna faktycznego oraz osoby przez niego upoważnionej dostępna jest
pod adresem
https://www.gpsk.ump.edu.pl/upload/rodo/przetwarzanie_danych_osobowych_pacjenta_oraz_ew-_przedstawiciela_ustawowego.pdf
WYPOWIEDZENIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną
za pośrednictwem Portalu Pacjenta niniejszy Regulamin jest regulaminem,
o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną za
pośrednictwem Portalu Pacjenta zostaje zawarta pomiędzy Szpitalem a
Użytkownikiem z chwilą pierwszego zalogowania się Użytkownika do
Portalu Pacjenta za pośrednictwem Konta.
3. Użytkownik może w każdej chwili rozwiązać umowę o
świadczenie usług drogą elektroniczną na Portalu Pacjenta, bez
wskazywania przyczyny. W tym celu Użytkownik powinien skorzystać z
opcji usunięcia konta dostępnej na Koncie Użytkownika. Operacja
usunięcia konta jest nieodwracalna.
4. Szpital może rozwiązać umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Pacjenta w przypadku
naruszenia przez Użytkownika Regulaminu.
REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące Usług świadczonych za pośrednictwem Portalu Pacjenta mogą być zgłaszane:
a) listownie na adres Szpitala,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem:
office@gpsk.ump.edu.pl ,
c) za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.
2. Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 10 dni roboczych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z
Portalu Pacjenta w sposób zgodny z przepisami prawa
obowiązującego oraz postanowieniami Regulaminu.
2. Użytkownik może nieodpłatnie uzyskać dostęp do
Regulaminu w każdym czasie, za pośrednictwem odesłania internetowego
(tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Portalu Pacjenta
oraz sporządzić jego wydruk.
3. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach
Portalu Pacjenta, w szczególności prawa autorskie do zdjęć,
znaki towarowe Szpitala, wchodzące w ich skład elementy graficzne,
oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie
prawnej i przysługują Szpitalowi lub podmiotom, z którymi
Szpital zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych
form korzystania z jakichkolwiek elementów Portalu Pacjenta bez
zgody Szpitala.