Szanowni Państwo,
wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom na Portalu Pacjenta stworzyliśmy możliwość rezerwacji terminu wizyty
w poradniach specjalistycznych, pracowniach diagnostycznych drogą
elektroniczną oraz udostępniania dokumentacji medycznej i
wyników badań diagnostycznych.
W celu założenia i obsługi konta z dostępem do e-usług na Portalu
Pacjenta będziemy przetwarzać dane pacjenta w zakresie: nazwa
użytkownika, nazwisko, imię (imiona), numer PESEL, a w przypadku
osób, które nie mają nadanego numeru PESEL-rodzaj i numer
dokumentu potwierdzającego tożsamość, płeć, data i miejsce urodzenia,
numer telefonu komórkowego, adres e-mail, adres zamieszkania (w
tym opcjonalnie ulica) oraz (jeśli dotyczy) dane przedstawiciela
ustawowego pacjenta w zakresie: numer telefonu, adres e-mail.
Zakładając konto z dostępem do e-usług wyraża Pani/Pan zgodę na ich
przetwarzanie za pośrednictwem systemu informatycznego.
W przypadku pojawienia się problemów technicznych pomoc uzyskają
Państwo wysyłając zgłoszenie na e-maila euslugi@gpsk.ump.edu.pl.
Użytkownicy logujący się bezpośrednio na Portalu Pacjenta powinni
wysłać zgłoszenie z adresu e-mailowego przypisanego do konta pacjenta.
Informujemy, że do obsługi zgłoszenia może być niezbędne podanie
dodatkowych danych, szczególnie w celu weryfikacji Użytkownika
Konta oraz (jeśli dotyczy) przesłanie zrzutu ekranu z zidentyfikowanym
problemem technicznym lub zdjęcia kodu jednorazowego. Podanie danych
jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zgłoszenia. Jeżeli nie wyraża
Pani/Pan zgody na ich przetwarzanie za pośrednictwem systemów
teleinformatycznych prosimy nie wysyłać zgłoszenia. Tym samym w celu
realizacji zgłoszenia prosimy wystąpić osobiście do komórki
organizacyjnej Szpitala (laboratorium, poradni przyszpitalnej itd.),
której dotyczy problem techniczny.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych Użytkowników Portalu Pacjenta
1. Administratorem danych osobowych pacjenta oraz
(jeśli dotyczy) danych osobowych jego przedstawiciela ustawowego jest
Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny im. Heliodora Święcickiego
Uniwersytetu Medycznego im.
Karola Marcinkowskiego w Poznaniu 60-535 Poznań, ul. Polna 33, tel. 61
8419 273, e-mail: office@gpsk.ump.edu.pl, w imieniu którego
działa Dyrektor Szpitala;
2. W Szpitalu został powołany Inspektor Ochrony
Danych, z którym może Pani/Pan kontaktować się we wszystkich
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych poprzez e-mail:
iod@gpsk.ump.edu.pl;
3. Dane osobowe pacjenta oraz (jeśli dotyczy) dane
osobowe jego przedstawiciela ustawowego przetwarzane są w celu
założenia i obsługi konta z dostępem do e-usług, w tym w
szczególności rezerwacji drogą elektroniczną terminu wizyty w
poradni specjalistycznej, udostępniania dokumentacji medycznej oraz
wyników badań laboratoryjnych
w formie elektronicznej (art. 6 ust 1 lit. a ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych zwanym w dalszej części RODO).
4. Odbiorcami danych osobowych pacjenta oraz (jeśli
dotyczy) danych osobowych jego przedstawiciela ustawowego będą podmioty
dostarczające i serwisujące portal e-usługi. Ponadto odbiorcami w/w
danych mogą być podmioty
i osoby uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa;
5. Dane osobowe pacjenta oraz (jeśli dotyczy) dane
osobowe jego przedstawiciela ustawowego nie będą przekazywane do
państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Dane osobowe pacjenta oraz (jeśli dotyczy) dane
osobowe jego przedstawiciela ustawowego nie podlegają zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;
7. Dane osobowe pacjenta oraz (jeśli dotyczy) jego
przedstawiciela ustawowego w zakresie założenia i obsługi konta
w systemie e-usług będą przetwarzane przez cały czas utrzymywania konta
w systemie, a następnie zostaną usunięte. W przypadku problemów
technicznych dane osobowe pacjenta oraz (jeśli dotyczy) jego
przedstawiciela ustawowego w zakresie obsługi zgłoszenia będą
przechowywane do 7 dni kalendarzowych, a następnie zostaną usunięte.
8. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych
osobowych, prawo ich sprostowania (poprawiania), usunięcia po okresie
ich przechowywania lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec ich dalszego przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Skorzystanie
z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które
miało miejsce do momentu wycofania zgody. Wycofanie zgody jest
jednoznaczne z brakiem możliwości dalszego utrzymywania i obsługi konta
pacjenta w systemie e-usług;
9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna za uzasadnione, że
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z RODO;
10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest
dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia i obsługi konta pacjenta w
systemie e-usług.
Informacja dotycząca przetwarzania
danych osobowych pacjenta oraz (jeśli dotyczy) jego przedstawiciela
ustawowego lub opiekuna faktycznego oraz osoby przez niego upoważnionej
1. Dane osobowe w zakresie świadczonych usług medycznych będą przechowywane w dokumentacji medycznej oraz
w systemie informatycznym na Portalu Pacjenta zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, w tym w szczególności z ustawą z dnia 6
listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
oraz ustawą z dnia 25 czerwca 2015 r. o leczeniu niepłodności.
2. Szczegółowa informacja dot. przetwarzania
danych osobowych pacjenta oraz (jeśli dotyczy) jego przedstawiciela
ustawowego lub opiekuna faktycznego oraz osoby przez niego upoważnionej
dostępna jest pod adresem:
https://www.gpsk.ump.edu.pl/upload/rodo/przetwarzanie_danych_osobowych_pacjenta_oraz_ew-_przedstawiciela_ustawowego.pdf
Pliki cookies:
1. W ramach aplikacji stosowane są pliki cookies.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Pana/Pani urządzeniu. Może Pan/Pani dokonać
w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies.
2. Aplikacja nie zbiera w sposób automatyczny
żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
3. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane
informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
przechowywane są na komputerze użytkownika i przeznaczone są do
korzystania ze stron Portalu Pacjenta. Cookies zazwyczaj zawierają
nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
4. Pliki cookies wykorzystywane są wyłącznie w celu
utrzymania sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której
użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i
hasła.
5. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany
ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać
zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę
plików cookies lub informować o ich każdorazowym zamieszczeniu
na komputerze użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i
sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach
oprogramowania (przeglądarki internetowej).
6. Ograniczenia stosowania plików cookies uniemożliwiają korzystanie z aplikacji Portal Pacjenta.
7. Więcej informacji na temat plików cookies
dostępnych jest w sekcji Pomoc w menu przeglądarki internetowej.
Zmiany Polityki Prywatności
1. Polityka Prywatności Portalu Pacjenta może ulec
zmianie w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania
techniczne lub zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności
osób, których dane dotyczą.
2. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: iod@gpsk.ump.edu.pl